AD Ochtend Show To Go een flop?

Online: 03-12-2019.
NRC-techjournalist Stijn Bronzwaer heeft sterk het idee dat de AD Ochtend Show To Go een flop is. . ..  . Hij wijst op het bijzonder lage aantal views dat het programma neerzet op YouTube. Dat is te volgen op Twitter. De AD Ochtend Show To Go, het opvanghuis voor aan lager wal geraakte presentatoren, bespreekt elke werkdag het laatste nieuws met deskundigen als AD-queen Angela de Jong. Hoeveel mensen er kijken is voor het AD een weet en voor de buitenwereld een vraag.
Wat we wél allemaal kunnen zien is het aantal views op YouTube en die liegen er niet om. De show van vandaag is vooralsnog 34 keer bekeken, die van vrijdag 81 keer en die van donderdag 50 keer. Een beetje het aantal kijkers van 6 Inside dus, maar dan 10.000 keer zo laag.
Bronzwaer: “Ik ben echt zo benieuwd hoeveel mensen er nou elke dag naar de (volgens mij peperdure) Ochtendshow To Go van het AD kijken. Een gemiddelde aflevering haalt op YouTube niet boven de 100 views.”

The Post Online-redacteur Gyurka Jansen: “Meeste zal via de site gaan, maar idd niet echt iets dat je terug gaat zitten kijken denk ik? Volgens mij is dat het doel ook niet; zitten veel losse items in die je later weer bij artikelen terugvindt. Edoch, wel een interessante vraag, wat ‘t oplevert.”

David Haakman, de chef lezersdesk van het NRC: “Dat zegt niet veel toch? Video’s van DWDD worden ook vrij weinig bekeken op YouTube. Ik vermoed genoeg kijkers op AD.nl, aangezien die site een zeer groot bereik heeft. Maar wellicht kan Hans Nijenhuis daar iets over zeggen?”

Warner Music-bobo Stan Steeghs: “Ben ook benieuwd hoeveel mensen de ‘OchtendPod’ luisteren. Het AD zet in ieder geval vol in op de ochtend zo te zien.”

Die OchtendPod van Luuk Ikink, waar geruisloos de stekker uit is getrokken, trok volgens de presentator zelf een paar duizend luisteraars.

Hans Nijenhuis, de hoofdredacteur van het AD, heeft niet gereageerd op de Twitter-discussie.